Już wiadomo że kiwi nie są specjalnie rowerowym narodem, ale rowery są tu i ówdzie wożone na samochodach zwykle na kąpiele błotne lub szosowe zdobywanie przełęczy górskich.
Najpopularniejszymi bagażnikami na nie są takie mocowane na hak oraz ad-hoc w postaci rurkowatego statywu z odciągami na tylnej szybie.
Pierwsza opcja odpada - nie mamy haka, a z tą pojemnością silnika i górami dookoła jego przydatność jest dyskusyjna. Ewentualne zamocowanie całego majdanu blokuje oczywiście tylną klapę.
Druga opcja zmaterializowała się w postaci okazyjnie kupionego stelażu - niestety może to działać tylko dla coupe lub sedana - nijak nie dałem rady sensownie tego zamocować na stromej szybie mini mpv.
Poza tym obie opcje nie dają sensownego miejsca na trajka Ani - pozostaje tylko dach.
Udało się nabyć uniwersalny bagażnik który i tak musiałem dostosować na tak mały samochód bo był za szeroki - szlifierka, nitowanie jednej strony mocowań, podwyższenie głównych nóg - tego typu atrakcje.
Problematyczne okazały się rynny-stojaki na rowery, a na trajka potrzebowałem trzy. Firmowe rozwiązania dla klasycznych pojazdów oczywiście istnieją ale destrukcja trzech rynień po minimum 150$ za sztukę aby je dostosować do nietypowego roweru to zbrodnia na materiale i portfelu.
Po przeszukanie targu szmelcu w Avondale wróciłem oczywiście z kilkoma artefaktami ale rynny na rowery były nieobecne. To bardzo mało popularna metoda wyparta całkowicie przez wyżej wspomniane rozwiązania.
Zająłem się przeszukaniem działu technicznego Bunnings (to takie już wspominane tu OBI lub Praktiker) no i znalazłem belki rynnowe pod półki do regałów typu zrób to sam. Idealna szerokość rynny, kilka długości do wyboru, ładnie pomalowane no i 15$ za sztukę. Do dzieła:
Pierwsze przymiarki długościowe:
Mocowania do belek bagażnika są zwykle zrobione z wygietych i nagwintowanych prętów w kształcie litery U. Nie mogłem znaleźć odpowiednich no i też cena za sztukę była zaporowa : prawie 20$ za jedną nierdzewkę - a potrzebowałem sześć. Pomocny okazał się pręt gwintowany 6mm ocynkowany "z metra" który po pocięciu i wygięciu dał mi sześć ładnych idealnie wyprofilowanych mocowań. Nie kosztował więcej niż 5$...
Na zdjęciu również stopka dachowa z ładnie wyprawionej skóry, widać też cięcie skracające belki głównej.
Przymiarki na samochodzie po obcięciu skrajnych niepotrzebnych mocowań:
Przymiarki z rowerem:
A to ogranicznik załadunku - co by przy wjeżdżaniu na dach nie polecieć za daleko:
Pełni funkcję też dodatkowego mocowania do ekspanderów. I tak jest to przypiłowany uchwyt pospolitego garnka:)
Jeszcze tylko uchwyt do ramy roweru (niby mocowanie do kół wystarczy ale trzeba na mur-beton) ...i gotowe...
Najpopularniejszymi bagażnikami na nie są takie mocowane na hak oraz ad-hoc w postaci rurkowatego statywu z odciągami na tylnej szybie.
Pierwsza opcja odpada - nie mamy haka, a z tą pojemnością silnika i górami dookoła jego przydatność jest dyskusyjna. Ewentualne zamocowanie całego majdanu blokuje oczywiście tylną klapę.
Druga opcja zmaterializowała się w postaci okazyjnie kupionego stelażu - niestety może to działać tylko dla coupe lub sedana - nijak nie dałem rady sensownie tego zamocować na stromej szybie mini mpv.
Poza tym obie opcje nie dają sensownego miejsca na trajka Ani - pozostaje tylko dach.
Udało się nabyć uniwersalny bagażnik który i tak musiałem dostosować na tak mały samochód bo był za szeroki - szlifierka, nitowanie jednej strony mocowań, podwyższenie głównych nóg - tego typu atrakcje.
Problematyczne okazały się rynny-stojaki na rowery, a na trajka potrzebowałem trzy. Firmowe rozwiązania dla klasycznych pojazdów oczywiście istnieją ale destrukcja trzech rynień po minimum 150$ za sztukę aby je dostosować do nietypowego roweru to zbrodnia na materiale i portfelu.
Po przeszukanie targu szmelcu w Avondale wróciłem oczywiście z kilkoma artefaktami ale rynny na rowery były nieobecne. To bardzo mało popularna metoda wyparta całkowicie przez wyżej wspomniane rozwiązania.
Zająłem się przeszukaniem działu technicznego Bunnings (to takie już wspominane tu OBI lub Praktiker) no i znalazłem belki rynnowe pod półki do regałów typu zrób to sam. Idealna szerokość rynny, kilka długości do wyboru, ładnie pomalowane no i 15$ za sztukę. Do dzieła:
Pierwsze przymiarki długościowe:
Na zdjęciu również stopka dachowa z ładnie wyprawionej skóry, widać też cięcie skracające belki głównej.
Przymiarki na samochodzie po obcięciu skrajnych niepotrzebnych mocowań:
Przymiarki z rowerem:
A to ogranicznik załadunku - co by przy wjeżdżaniu na dach nie polecieć za daleko:
Pełni funkcję też dodatkowego mocowania do ekspanderów. I tak jest to przypiłowany uchwyt pospolitego garnka:)
Jeszcze tylko uchwyt do ramy roweru (niby mocowanie do kół wystarczy ale trzeba na mur-beton) ...i gotowe...
Fajne,ale widzę jeden problem-jedziecie samochodem, bierzecie trajka Ani na dach,dojeżdżacie na miejsce i chcecie dalej na rowerach i co?Ania jedzie a ty biegniesz za rowerem? Bo miejsca na drugi rower nie widzę.
OdpowiedzUsuńHa, no fakt. Ale drugi rower leci do środka jaki by nie był (poziomy też się mieści) tylko trajk w żadnej pozycji nie włazi - brakuje dosłownie 10cm. Włożenie dwu na dach może i było by możliwe ale na razie nie ma na to ciśnienia więc nie ma po co komplikować konstrukcji.
Usuń