Przejdź do głównej zawartości

Adresowanie słonia w pokoju

Brytole oraz i kiwi zwykli mówić "Let's address this elephant in the room" co w wolnym tłumaczeniu oznacza poruszenie tematu tajemnicy poliszynela. 

Nasz słoń jest niebieski i nie tak słoniowaty jak ten którym podróżowaliśmy w Danii. 



Nazywa się Yamaha Tricity 155.



To ewolucja mojego backupu na dojazdy do pracy i co tu się oszukiwać przecudowna zabawka na ładne dni we dwoje z wiatrem we włosach. 




Okazało się bowiem że podobnie jak w Unii Europejskiej pojazdy trzykołowe są bardzo atrakcyjną alternatywą dla tych co nie chcą użerać się z kursami i wygiętymi ósemkami na placach, a mają już jakieś tam doświadczenie z jedno lub trzy-śladem. 

Co lepsze, w zależności od prawa jazdy lub życzenia masz tu wybór, albo rejestracja na samochód czyli: 

  • pełne tablice, coroczne przeglądy i tani jak barszcz oc/roczne opłaty bo od samochodowej pojemności, hehe. 

Lub jako motor: 

  • tylko tylne tablice, brak przeglądów, spore OC/roczne opłaty wg. stawek moto i grupy ryzyka. 

Zmianę homologacji moto/samochód można załatwić online... Yamaha też sprzedaje tu ten wieszak na tablice z przodu. 

Żadnych wymogów hamulca w pedale nożnym czy też rozstawu kół, świateł do tablic itp.. 

Wymagało to nieco badania w temacie w sieci i na forach...



Oczywiście niektórzy powiedzą że jest jedno koło za dużo (pozdrawiam - M, tak dalej na pierogach...) , nie nadaje się w teren, masa-nie-resorowana terefere, że to nie Tenere czy Africa Twin, a tylko powolny plastik fantastic. 

Bo to 155cm3 pojemności i całe 15 koni mocy, i bardzo dobrze. I także 160kg więc przetaczanie i parkowanie nie sprawia problemów. 

W porównaniu z Piaggio Mp-3 250 który miałem przecież kilka dobrych lat jest: lżej kilogramowo, minimalnie wolniej (ale ja i tak nie przekraczam 110kmh na motorze, samochodem zresztą też), silnik mniejszy ale dzięki lekkości jest zwinniej, nie ma blokady pochylenia ale o dziwo mi jej nie brakuje, mniejsza ładowność schowka (tu żal - Piaggio z ponad 80 litrami i dwoma portami załadunku był wspaniały...) tu ledwo wchodzi kask i kilka drobiazgów. 

Brakuje mi kufra z tyłu ale to standardowe akcesorium do nabycia. 



Za to jest w standardzie ABS, gniazdko zapalniczki w małym schowku z przodu, brak tunelu czyli wielki przekrok na wielkie stopy czy bagaże, a przede wszystkim wygodne wsiadanie. Zbiornik nieduży bo tylko 7.2 litra ale spalanie niewiele większe od 50-tki około 2-2.5l/100km. Do 80kmh idzie bardzo żwawo potem już jest raczej ospale do maksimum ok. 115km/h, najbardziej "lubi"  90 co jest odpowiednią prędkością by w lusterku nie wyrastała ci co raz megalityczna ciężarówka z 40 tonami drzewa. Na wioskowych debili w Holdenach czy Hillux'ach co niezależnie od ograniczeń i tak chcą 20kmh/h więcej niż Ty i tak nie ma rady.

No i wreszcie coś czego mi brakowało - jakość Yamahy: po 36000km z którymi go kupiłem nic nie skrzypi, schowki i fotel otwierają się z gracją,  klapki serwisowe nie wyglądają od wewnątrz jak odlane w piaskownicy przez małego Giovanni Giorgio, plastiki nie pękają po zawieszeniu na nich zbyt ciężkiego spojrzenia, elektryka nie jest zrobiona z makaronu, a styki z mozarelli. Nie trzeba moto rozbierać "do ramy" by wymienić sensor poziomu-nacisku-fotela-lewej-strefy-pasażera (opis tylko po włosku na ukrytym forum rzymskich dostawców pizzy) bo nie ma całej akcji z pneumatyczno-mechanicznym blokowaniem pochyłu. Pochyla się jak normalny skuter, nóżka centralna czy boczna podpiera go klasycznie, żadnej kombinacji z sensorami, i siłownikami z wycieraczki od Punto. 

Słynny włoski humor z trąbieniem klaksonem na skrzyżowaniach gdy zaleje sensor ciśnienia został zastąpiony przez chłodną precyzję trzech kamertonów...

Skuter przywiozłem z Auckland podczas jednego z ostatnich w miarę ciepłych dni wczesnej zimy. Jeśli nie licząc ostatnich 80km w mżawce i 11st C byli całkiem przyjemnie, a nawet wiosennie, mimo krótkiej szybki którą kilka tygodni później i tak zamieniłem na coś porządniejszego. Zakup pełnego kasku, kurtki i spodni oraz porządnych rękawic też w porę bo tu bardziej wieje. 




Było kilka zimowych okazji do pojeżdżenia ale do pracy ciężko bo nawet jeśli jest po południu dobre 18 st C to z rana w Turangi bywało że miałem...3

Po doświadczeniach ze Szwecji i Norwegii to i tak sezon trwa tu prawie cały rok. 


W posumowaniu tego małego krótko jeszcze dystansowego testu 

Nie jestem pewien czy dziś mówimy jeszcze  ze jest spoko czy cool a może już dżezi, foxi, a może flexi? 

Jakkolwiek -  trójkołowce dalej dają radę. 



Aha, i sprzedam Kymco 50....


Komentarze

  1. Fajne coś .... tylko ma za dużo kółek i zdecydowanie za dużą rejestrację :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kiwi Funcargo

Dla ciekawych kupiłem praktyczne jeździdło: Toyota Funcargo 1.3 za ok 10tys zl. 110 tys km przebiegu, rocznik 2000, ciemne szyby & owiewki ale też kilka obtarć i jedna plamka rdzy na wgniotce z lewej. Aha i wiem kołpak lewy przedni gdzieś wcięło, trudno. Wszelkie akcesoria z klimą i elektryką oraz łacznie z 5 calowym TV w środku do Japońskiej telewizji NHK, CD, radio i kaseciak odsłanijacy sie zza ekranu - niezły bajer. Szkoda że po japońsku ale jakoś daję radę włączyć radio. W środku syf straszliwy po Chińczykach więc spędziłem deszczowe przedpołudnie na ogarnięciu wszystkiego. Mimo szperania wszędzie nie stwierdziłem obecności rudej czy innych problemów - to zasługa braku zim. Jeździ zupełnie fajnie - trzeba będzie napiąć pasek alternatora bo popiskuje - sprawę na razie załatwiłem antypoślizgowym sprayem z dyskontu. Światła przydało by się przepolerować ale ten model tak ma więc załatwię jak będę miał czym.

IIIooooo-iiioooo

Przerywamy normalną transmisję by nadać komunikat specjalny: Dziś w godzinach porannych (mniej więcej po późnym drugim śniadaniu) na podjazd posesji (z niemałym trudem, tyłem i na 16 rat) wtoczył się dziwny pojazd. Najprawdopodobniej doszliśmy do wniosku, że po przekroczeniu pewnego wieku trzeba się samemu odwieźć do lokalnych antypodzkich Tworek bo pomysł jest z tych genialno-wariackich. TAK..to były ambulans. A za wiele wieczorów i weekendów później to będzie pojazd kempingowy, na razie jest ładnie ale pustawo: W skrócie: to FIAT Ducato 2.8 JTD 2008' w automacie i dmc do 5500kg. Czyli w sam raz na prawo jazdy w NZ:) Chłopaki w serwisie postarali się, przegląd zaliczony, drobiazgi zrobione a silnik błyszczy. Więc w na blogu nie zabraknie od teraz relacji z postępów budowy. Jak widać na załączonych obrazkach i już wspominałem wcześniej podróżowanie kamperem chwyciło. Do usłyszenia!

Nowy lepszy dwudziesty piąty

  Wkleiłem ten słodki obrazek który dostałem dziś od Ani będąc w pracy  Wkleiłem go bo daje on nadzieję. Jak znacie dotychczasową historię psy i koty to wiecie jaka to niespodzianka... A tej nadziei i niespodzianek pozytywnych możemy bardzo potrzebować w nadchodzącym roku.   Trzymajcie się ciepło i do siego Roku!